Supervisie (voor hulpverleners)

Doelgroep

  • Psychotherapeuten/psychologen
  • Coaches en/of hulpverleners in het algemeen

Ik heb zelf van bij de start van mijn praktijk als psychotherapeut bij verschillende professionals supervisie gevolgd (en doe dat nu nog regelmatig).
Tijdens supervisie leer je reflecteren op je eigen werkervaringen.
Het zijn momenten om even stil te staan bij jezelf en zo inzicht te krijgen in jouw manier van werken en therapeutisch handelen.

De professionaliteit en inzichten die ik door mijn praktijkervaring door de jaren heen heb opgebouwd, stel ik vandaag ook graag ten dienste van hulpverleners en collega-therapeuten in een supervisie-aanbod.  

Als supervisor ondersteun ik jou  -vanuit mijn achtergrond en kennis- in je professionele ontwikkeling en expertise. In een veilige setting en met respect voor elkaar kunnen we samen reflecteren en antwoorden zoeken op vragen die zich stellen.

Werkwijze:

Supervisie is een leerproces, waarbij we ingaan op je persoonlijke (leer)vragen.
De bedoeling is dat je onder mijn begeleiding kan leren door te reflecteren op je eigen werkervaringen.
Supervisie is dus bedoeld als leer- en reflectiemoment


Wat kan aan bod komen:

  • Methodieken
  • Inzichten en denkkaders
  • Omgaan met kwetsbaarheid
  • Zelfzorg
  • Overdracht – tegenoverdracht
  • Ervaringsgericht leren
  • Casus / situatie waarin je vastloopt
  • (Eigen) grenzen bewaken
  • Inzicht in je kwaliteiten
  • Integratie van kennis en inzicht in de praktijk
  • Acute vraag over aanpak
  • Bewust zijn/worden van eigen gedachten, gevoelens, verwachtingen, waarden en normen die je handelen beïnvloeden


Over elke berg leidt een pad,
hoewel het niet altijd zichtbaar is

vanuit de vallei
- Theodore Roethke -

Supervisie (voor hulpverleners)

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x